Anulowanie transakcji Allegro – co warto wiedzieć jako e-sprzedawca?

Handel w sieci w wielu aspektach operuje na własnych zasadach, a anulowanie zakupu jest dość częstym zjawiskiem w internetowych marketplace, jak na przykład w popularnym serwisie aukcyjnym Allegro. Sprzedawcy, którzy korzystają z tej platformy, powinni wiedzieć, z czym wiąże się taka sytuacja i co zrobić, kiedy klient jednak rozmyśli się i zrezygnuje z dokonanego zakupu.

Kiedy może zostać wykonane anulowanie transakcji Allegro?

Warto podkreślić, że anulowanie transakcji Allegro jest dostępne dla klienta jedynie wtedy, gry korzysta on z oferty konta firmowego. Należy pamiętać, że musi być spełniony jeszcze jeden warunek, a mianowicie rezygnacja z transakcji w wyznaczonym limicie czasowym, czyli aż do czasu, gdy sprzedawca zacznie realizować zamówienie lub maksymalnie 3 dni po zakupie produktu.

Wiedza ta dość łatwo pozwala wyciągnąć wnioski – aby zmniejszyć ryzyko na to, że anulowanie transakcji Allegro zostanie dokonane przez klienta, realizacji trzeba podjąć się możliwie szybko. Najprościej dokonać tego poprzez zmianę statusu zamówienia na „w realizacji”, lub, jeśli przeszło się już do kolejnych etapów procesu wysyłki, na „przygotowane do wysyłki” lub „wysłane”. Opcjonalnie można podać numer do śledzenia przesyłki.

Które kategorie nie pozwalają na anulowanie transakcji Allegro?

Niektóre z kategorii Allegro nie dają klientom możliwości anulowana zakupu, o czym powinni wiedzieć także sprzedawcy. Zalicza się do nich:

  • Produkty inwestycyjne,    
  • Ebooki,    
  • Audiobooki,    
  • Kody,    
  • Gry online,    
  • Leki.

Warto wiedzieć także, że anulowanie zakupu Allegro, niezależnie od kategorii, nie jest dostępne dla klientów korzystających z wysyłki e-mailem jako metody dostawy.

Co zrobić w przypadku anulowania zakupu przez klienta?

Jeśli kupujący zdecyduje się na anulowanie swojego zakupu, Allegro wysyła sprzedawcy wiadomość e-mail, która zawiera informacje o zamówieniu. W tej sytuacji należy zmienić status zamówienia na „Anulowane” i zwrócić kupującemu pieniądze. Ostatni krok to zaktualizowanie dostępności produktu na swoim koncie oraz złożenie wniosku o zwrot prowizji.

Wszystkie te czynności mogą dla sprzedawcy okazać się wyjątkowo czasochłonne, szczególnie przy dużym nakładzie sprzedaży. Idealną odpowiedzią na ten problem jest skorzystanie z wyspecjalizowanych narzędzi, jak na przykład system Apilo (daw.ErpBox), który w znacznym stopniu automatyzuje zarządzanie kontem Allegro i nie tylko – o czym przeczytasz więcej tutaj: https://apilo.com/pl/anulowanie-zakupu-na-allegro-o-czym-powinien-wiedziec-sprzedawca/. Przy pomocy nowoczesnego Managera Allegro od Apilo, operacji tych można dokonywać hurtowo, co przekłada się na bardzo dużą oszczędność czasu.