Branża IT i sektor nowych technologii rozwijają się w tak szybkim tempie, że to co dziś było aktualne, już jutro może być zupełnie nieużyteczne. Wszystkie branże próbują dostosować się do nowych wymogów rynku i zmieniających się potrzeb klientów. Być może już niedługo, może szybciej niż nam się wydaje, leasing samochodów osobowych będzie realizowany za pomocą jednego kliknięcia w telefonie.
To klienci wymusili szybką weryfikację i obsługę klienta w kilkanaście minut. Dzięki temu, że firmy leasingowe dostosowały się do wymagań i potrzeb klientów rynek ten tak szybko się rozwinął, a klienci docenili łatwe procedury i krótki czas oczekiwania na decyzję i coraz chętniej zamiast kredytu wybierają leasing.
Szybka obsługa już nie wystarczy
Podpis elektroniczny, który można załatwić przez kilka kliknięć na stronie banku, wniosek o wydanie dokumentów załatwiamy drogą elektroniczną, czy zakup biletu na samolot dzięki aplikacji w komórce. Jeszcze kilkanaście lat temu brzmiało to jak fragmenty powieści Stanisława Lema, a dziś właściwie już nikogo nie dziwi. Bardziej dziwi to, że firmy zajmujące się obsługą klienta aplikacji nie mają, niż to, że proponują mobilne rozwiązania swoim klientom. Już niedługo leasing samochodów osobowych używanych lub nowych będzie musiał odbywać się w wirtualnym świecie. Im szybciej zrozumieją to usługodawcy, tym szybciej wyprzedzą konkurencję.
Oferty wyprzedzają potrzeby
W internecie potrzeby klientów budują przedsiębiorcy, którzy potrafią skutecznie do tych klientów dotrzeć. Dobrze zbudowany logarytm jest w stanie pokazać, że za chwilę klient będzie potrzebował np. samochodu. To nie jest pieśń przyszłości, a teraźniejszość. Dobra obserwacja rynku i zachowań konsumentów pozwoli na wychwycenie trendów i dotarcie do potencjalnych klientów. Choć mówią specjaliści od sprzedaży, to nie klienci powinni tworzyć trendy, ale sprzedawcy. Dotyczy to właściwie każdej branży. Jeśli dziś komuś nawet na myśl nie przyjdzie leasing samochodu osobowego używanego, być może jutro będzie przedsiębiorcą handlującym zdrową żywnością lub ręcznie szytymi workami na zakupy. Rynek się zmienia, tak jak zmieniają się ludzie i żeby nadążyć za klientami, trzeba być krok przed nimi i płynąć w tym samym kierunku.