Jednymi z najstarszych przyrządów piśmienniczych są wieczne pióra, które znane były już wiele tysięcy lat temu w wielu kulturach.
Początkowo były to kawałki odpowiednio zaostrzonego bambusa, w późniejszym okresie były to pióra ptaków. Cały czas poszukiwano rozwiązania, w jaki sposób zatrzymać atrament w piórze, tak aby można było pisać nieprzerwanie bez potrzeby ciągłego maczania pióra w atramencie.
Wiele firm wybiera długopisy reklamowe jako upominki dla klientów
Pierwsze pomysły na wieczne pióra zaczęły pojawiać się w piętnastym wieku, a Leonardo Da Vinci stworzył pierwsze projekty napełnianych piór. Jednak dopiero w wieku osiemnastym udało się stworzyć przyrządy piśmiennicze, które wyglądem przypominają obecne pióra. Pierwsze patenty zaczęły się pojawiać w dziewiętnastym wieku. Opatentowano pióro złożone w połowie z pióra gęsiego i metalu. Pierwsze pióro wieczne napełniane jednobarwnie stworzył Jacob Parker w roku 1831. Początkowo problemem twórców piór było wylewanie się atramentu, ale dosyć szybko udało się go rozwiązać. Obecnie pióra stopniowo są wypierane, a długopis reklamowy do promowania firm i usług jest coraz powszechniej używany.
Ponieważ długopisy posiadają jednorazowe wkłady i nie trzeba do nich stosować brudzącego atramentu, są coraz chętniej wybieranym artykułem piśmienniczym. Dodatkowo długopisy nie robią nieestetycznych kleksów, a po zużyciu wkład zamienia się na nowy, lub jednorazowy długopis wymienia się na inny po wypisaniu wkładu. Wiele firm wykorzystuje długopisy reklamowe z nadrukowanym logo do promowania swojej marki i oferuje je swoim klientom oraz pracownikom czy kontrahentom w ramach darmowego upominku. Z pewnością taka forma marketingu jest skuteczna, ponieważ każdy może mieć przy sobie artykuły piśmiennicze w każdej sytuacji i używać ich w razie potrzeby.
Gadżety z logo firmy oferowane klientom w ramach upominku to najczęściej długopisy reklamowe, różnego rodzaju notesy, kalendarze, kubki czy breloczki. W ten sposób możemy zamówić wiele różnych produktów w niskiej cenie, jest to zatem dla wielu firm tania, ale skuteczna forma reklamy.