Reklama w Google – jakie mamy opcje?
Marketing w Internecie przyjmuje rozmaite formy i pozwala dotrzeć do niemal dowolnej grupy docelowej, pod warunkiem, że jest robiony z głową.
Można promować się w social mediach, wykorzystywać SEO lub prowadzić bloga. Wciąż też popularnością cieszy się stara, dobra i skuteczna reklama w Google. Czy to narzędzie może dać dobre rezultaty w promowaniu biznesu?
Chyba niemal każdy przedsiębiorca wie, że coś takiego, jak reklama w Google istnieje. Większość jednak wciąż nie wykorzystuje potencjału, który ona daje. A ten jest naprawdę olbrzymi i pozwala osiągać solidne cele biznesowe. Trzeba tylko wiedzieć, co i jak zrobić – z pomocą doświadczonych specjalistów z agencji marketingowej lub samodzielnie, po wcześniejszym zdobyciu wiedzy, którą dają na przykład kursy online na stronie Akademii Przedsiębiorczości.
Reklama w Google to przede wszystkim promocja w wynikach wyszukiwania, ale także prezentowanie reklam w szerokiej sieci stron powiązanych z Google, w tym na przykład na YouTube.
Reklama w Google a strony internetowe
Przedsiębiorcy często zadają sobie pytanie: „Czy u mnie reklama Google się sprawdzić?”. Wszystko zależy od tego, jak wykorzystamy wiedzę, którą uzyskaliśmy podczas szkoleń w miejscach takich, jak Akademia Przedsiębiorczości, lub od tego, czy współpracujemy z profesjonalną agencją marketingową, która potrafi stworzyć skuteczną kampanię promocyjną w Google.
Reklamowanie się w tej przestrzeni przynosi wiele korzyści. Przede wszystkim pozwala dotrzeć do szerokiego grona odbiorców, którzy w zasadzie sami przychodzą do nas. Żeby wyświetliła im się reklama w Google, muszą przecież wpisać konkretną frazę w okno wyszukiwania np. montaż płyt warstwowych. Promocja jest zatem w pełni dopasowana do bieżących potrzeb użytkowników.
Poza tym, wiadomo, wypozycjonowanie się w Google zajmuje dużo czasu, a często osiągnięcie pozycji w top10 bywa ekstremalnie trudne lub wręcz nierealne ze względu na gigantyczną konkurencję. W takich chwilach reklama w Google staje się jedynym sposobem na znalezienie się na szczycie i zdobycie uwagi potencjalnych klientów.
Reklamy w Google są mocno konfigurowalne. Ustawia się w nich zakresy, terminy oraz frazy kluczowe, na które mają się one wyświetlać użytkownikom. Sprawia to, że łatwo i skutecznie da się dopasować promocję do oczekiwań rynku i klientów. Przy jej pomocy da się także prowadzić działania remarketingowe, przyciągając na strony internetowe ponownie osoby, które już kiedyś na nich były, ale nie dokonały wówczas zakupów.
Do czego reklama w Google bywa przydatna?
Reklama w Google przydaje się w zasadzie wszystkim. Warto z niej skorzystać na samym początku prowadzenia działalności, gdy jeszcze nie ma efektów pozycjonowania strony. Stosuje się ją także jako wsparcie dla innych typów promocji.
Przy jej pomocy zwiększa się wartościowy ruch na stronie oraz konwersję. Buduje się także świadomość i rozpoznawalność marki.
Wszystkie te korzyści uzyskuje się jednak tylko wtedy, gdy reklamy będą przygotowane z dbałością o każdy detal. Zatem pamiętajmy, że jeśli nie mamy kiedy zrobić kursów online, jak te, które oferuje Akademia Przedsiębiorczości, to lepiej przekażmy prowadzenie kampanii w Google w ręce doświadczonych ekspertów od marketingu.