Chyba nie ma dla kierowcy nic bardziej frustrującego, niż to, gdy po przekręceniu kluczyka w stacyjce, nie słyszy dźwięku pracującego motoru. Sytuacje te zdarzają się niezwykle często, przeważnie w porze zimowej, gdy temperatury na zewnątrz, spadają mocno poniżej zera, a baterie w samochodach, po prostu nie są wstanie tego wytrzymać. Spieszymy się do pracy, czy na spotkanie, jednak silnik samochodu ani drgnie.
Jeszcze gorzej jest w przypadku, gdy nie ma w pobliżu nikogo, kto mógłby poratować nas kablami i w kilka minut przywrócić nasze auto do trybu pracy. Mimo tego, że na pierwszy rzut oka sytuacja może wydawać się mocno skomplikowana, rozwiązanie problemu jest banalnie proste- wystarczy zaopatrzyć się w dobrej jakości prostownik. Jednak jak go poprawnie podłączyć?.
Jak podłączyć prostownik?- instrukcja krok po kroku
Po pierwsze, gdy nasz akumulator dość często miewa problemy, musimy zaopatrzyć się w prostownik najwyższej jakości. Wybierajmy więc producentów renomowanych i godnych zaufania jak np. https://www.deltatechnika.pl/kategoria-produktu/technika-spawalnicza/prostowniki-do-ladowania-akumulatorow/prostowniki/. Skutki zakupienia niskiej jakości prostownika, mogą być bolesne dla naszego samochodu. Przejdźmy do samego procesu podłączenia prostownika. Na początku należy zadbać o odpowiednie warunki pracy. Oznacza to, że miejsce musi być bezpieczne, a przede wszystkim suche, dopiero wtedy, możemy rozpocząć ładowanie. Jak zrobić to krok po kroku?. Oto krótka instrukcja:
- po pierwsze należy odłączyć akumulator od samochodu. Zaczynamy od klemy ujemnej, która ma kolor czarny, a następnie klema o biegunie dodatnim czyli czerwona.
- kolejnym krokiem jest podpięcie do akumulatora klem od prostownika. Czarna ze znakiem minus, musi zostać podłączona do bieguna ujemnego, natomiast dodatnia, czerwona- do bieguna dodatniego.
- trzecim krokiem jest upewnienie się, że klemy zostały prawidłowo podpięte, a następnie wpięcie ładowarki do źródła zasilania.
- wybieramy odpowiedni, dla naszego rodzaju baterii, tryb ładowania. Będzie on także zależny od temperatury w której proces ten jest przeprowadzany.
- ostatnim krokiem jest oczekiwanie, czas pełnego naładowania akumulatora może wynosić od kilkudziesięciu minut, do nawet 30 godzin. Jest to zależne przede wszystkim od pojemności baterii, a także od jakości prostownika, dlatego tak ważny jest rodzaj i specyfikacja techniczna urządzenia jakie zakupimy.
Należy także pamiętać, że jeśli chcemy tylko częściowo i szybko podładować akumulator, by móc niezwłocznie uruchomić samochód i ruszyć w drogę, wystarczy zaledwie 20-30 minut ładowania. Wówczas nasza bateria naładuje się podczas jazdy korzystając z alternatora. Sprawdzi się to jednak, jedynie w przypadku dłuższych tras. Jeśli więc wyruszamy w krótką podróż, warto poświęcić więcej czasu na naładowanie baterii, by uniknąć ponownego unieruchomienia auta z tego powodu.
Jak poprawnie odłączyć prostownik po naładowaniu?
Po odczekaniu wymaganej ilości czasu nasz akumulator został poprawnie naładowany. Jednak oprócz poprawnego podłączenia prostownika, należy go także poprawnie odłączyć. Jak należy to zrobić?.
- zacznijmy od odłączenia samego prostownika od źródła zasilania.
- następnie możemy rozpocząć ściąganie klem. Zaczynamy od bieguna ujemnego- o kolorze czarnym, a następnie ściągamy klemę z bieguna dodatniego- oznaczonego kolorem czerwonym.
- kolejnym krokiem jest podłączenie przewodów pojazdu do akumulatora. Zaczynamy od bieguna dodatniego- czerwonego, następnie biegun ujemny- czarny.
- pozostało jedynie uruchomić samochód i cieszyć się dźwiękiem pracującego silnika, gotowego do dalszej jazdy.