Optymalizacja witryny pod kątem konwersji ma na celu poprawę firmy tak, aby była wygodna dla użytkownika.
Doświadczenie użytkownika oznacza po prostu, jak ludzie postrzegają twoją stronę w odniesieniu do nawigacji i znajdowania tego, czego szukają. Dobre wrażenia użytkownika sprawiają, że odwiedzający jest zadowolony i częściej oraz chętniej z takich stron korzysta. Aby uzyskać więcej konwersji, musisz skupić się na najdrobniejszych szczegółach. Przykładowo sprawdź swoją stronę główną i zidentyfikuj każdy element, od logo i górnego paska nawigacyjnego po widżety na pasku bocznym. Zastanów się, czy usunięcie jednego z tych elementów zaszkodziłoby użytkownikowi. Jeśli nie, możesz zdecydować się na jego usunięcie. Skoncentruj się na kierowaniu ruchu w kierunku działania, którego wykonania oczekujesz. Wypróbuj narzędzia zachowań użytkowników, aby przeanalizować, co wymaga poprawy. Możesz pomyśleć, że jakiś element na stronie jest konieczny, ale raporty o zachowaniu użytkowników tego nie potwierdzają.
Generowanie raportów o zachowaniu użytkowników zapewnia unikalny wgląd w to, co robią ludzie, gdy odwiedzają stronę.
Na przykład mapy popularności pokazują, gdzie występuje najwięcej kliknięć, dzięki czemu możesz umieścić najważniejsze elementy na stronie. Pozycjonowanie może okazać się niezwykle złożone, ale znajomość podstaw lub zatrudnienie specjalisty zapewni dobry start. Zacznij od zebrania jak największej ilości danych i przeprowadzenia dokładnych badań. Pisz treści skierowane do konkretnych odbiorców, ale upewnij się, że są lepszej jakości od treści konkurencji. Twórz oddzielne kampanie dla SEO na stronie i poza nią. Upewnij się, że witryna wczytuje się szybko zarówno na komputerach, jak i na urządzeniach mobilnych oraz że przyciągasz jak najwięcej linków przychodzących. W takich działaniach pomoże agencja interaktywna wrocław. Weź pod uwagę fakt, że odwiedzający korzystają z urządzeń mobilnych i różnych przeglądarek, dlatego twoja strona musi być responsywna, jeśli zależy ci na wysokiej konwersji i zwiększeniu dochodów. Następnie dowiedz się, jak zoptymalizować witrynę pod kątem konwersji, aby nie marnować całego dobrego ruchu.